۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۰۳

صالحی امیری در جمع خبرنگاران:

گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی درسطح ملی در دستور کار وزارت ارشاد است

گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی درسطح ملی در دستور کار وزارت ارشاد است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: در این زمینه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی را در سطح ملی برعهده داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا صالحی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره مهم ترین اقدامات این وزارتخانه برای اهالی فرهنگ در سال جاری اظهار داشت: در سال ۹۵ آنچه اتفاق افتاد سه حرکت مهم بود؛ اولین حرکت این بود که فضای ثبات و آرامش را در محیط فرهنگی ایجاد کنیم تا بتوانیم کار فرهنگی خود را انجام دهیم.

وی افزود: تاکید می کنم محیط فرهنگی محیطی ایجابی است، نه سلبی و نه محیط مناقشه و درگیری؛ بنابراین تلاش کردیم که به صورت مشترک ادبیات خود را همدلی، همگرایی و همنوایی برای ایجاد ثبات آرامش در محیط فرهنگی قرار دهیم.

صالحی امیری تصریح کرد: نکته دوم، نشاط فرهنگی است بنابراین جامعه نیازمند مصرف فرهنگی است. باید تلاش کنیم مصرف فرهنگی را در جامعه افزایش دهیم.

وزیر ارشاد با بیان اینکه در سال ۹۵ قدم های موثری در زمینه مطالعه کتاب، فیلم، موسیقی، ‌تئاتر، شعر، هنر و همه حوزه های گسترده فرهنگی قرآن و امور مساجد برداشته شد، گفت: حدود ۲۰ حوزه در وزارت ارشاد تولید، توزیع و مصرف فرهنگی را در کشور به عهده دارند بنابراین تلاش گسترده ای را انجام دادیم که بتوانیم با افزایش تولید فرهنگی و در نتیجه افزایش مصرف فرهنگی به ارتقای سطح آگاهی و مصرف فرهنگی کمک کنیم.

وی همچنین با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در این زمینه تلاش کردیم گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی را در سطح ملی برعهده داریم. همه استان ها و شهرستان ها و شخص وزیر و معاونان هم در تهران تلاش کردیم که در راستای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی کارهایی را انجام دهیم، مردم باید به اقتصاد مقاومتی احساس نیاز کنند نه این که دستور و بخشنامه و بنر باشد.

صالحی امیری افزود: مفهوم گفتمان سازی یعنی عبور از سطح دولت به مردم است ؛یعنی نیاز مردم تعریف شود نه نیاز دولت. تلاش ما در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با همکاری سایر نهادهای فرهنگی گفتمان سازی است که فکر می کنم قدم های موثری برداشته شده است.

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: تلاش ما حمایت معنوی و مادی از اصحاب فرهنگ و هنر است که به همین منظور در سال جاری در مجموع حدود ۵۰۰ میلیاردتومان کمک و یارانه به اصحاب فرهنگ و هنر در حوزه های رسانه، مطبوعات، قرآن، امور مساجد، کتاب، شعر و هنر داشتیم که اگرچه عدد کوچکی است اما قدمی است که در توان دولت و ما بود که انجام دادیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا خبرجدیدی در مورد حج دارید، گفت: خبری ندارم.

کد خبر 3926952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha